Részecskeszűrő beszerelés, tisztítás 

A folyamatosan szigorodó levegőtisztasági normák miatt egyre több járművön (nehézgépjárműveken és munkagépeken ugyanúgy, mint személygépkocsikon) találunk gyárilag vagy utólag felszerelt részecskeszűrő berendezést.

 

Ezen berendezések a használat során időnként telítődnek a kipufogógázból származó nanométeres vagy annál nagyobb méretű koromrészecskékkel, ami természetesen nem jelenti a részecskeszűrő élettartamának végét, de tisztítás, regeneráció szükséges a megfelelő működés további fenntartása végett.

 

A szilícium-karbid szűrőanyagú részecskeszűrő berendezések helyzete speciális, mivel a kerámia jellegű szűrőfelület belsejében, annak nehezen elérhető járataiban lerakódott korom az el nem égett üzemanyaggal és a kipufogógázban maradt kenőolajjal együtt iszapos jellegű lerakódásként jelenik meg.

Ez az olajsár folyékony tisztítószerrel, oldószerrel nem távolítható el, mivel előbbi nem jut el a megfelelő helyekre, utóbbi pedig károsíthatja a szilícium-karbidot, és a Hug Filtersystems mobiclean® berendezések esetén a titánium coating-ot. (A kereskedelemben részecskeszűrő tisztítóként kapható aeroszolok csak (!) szinterfém részecskeszűrők tisztításához használhatók). A megoldás az úgynevezett égetéses regeneráció.

A speciálisan e célra tervezett kemence fokozatosan, mintegy 3 óra alatt +650°C-ra melegíti a belsejébe helyezett részecskeszűrőt, majd e hőmérsékletet 15-30 percig tartva gyakorlatilag kiégeti a szűrőbetét belsejében felgyűlt szennyeződéseket. Az előre programozott folyamat utolsó szakaszában a kemence (benne a részecskeszűrővel) mintegy 5-6 órán át hűl vissza a normál környezeti hőmérsékletre. A teljes kihűlést követően az elégett olaj/korom sár után visszamaradt hamut sűrített levegővel, ellenáramban fújják ki a szűrőbetét belsejéből.

A látszólag egyszerű folyamat csak speciálisan programozott, elektronikusan vezérelt kemencével végezhető, mivel a túlságosan gyors felmelegedés vagy lehűlés mikrorepedéseket eredményezhet a szilícium-karbid felületén. Ezek a mikrorepedések gyakorlatilag a szűrő végét jelentenék, mivel a nagy sebességű forró gázáram ezen repedéseknél megkezdi a szűrő anyagát, ami előbb-utóbb a szűrő kilyukadását eredményezi.

2012. októberétől az Imex Filtertechnika Kft., és a részecskeszűrők beépítésében partnere, a Nova-Busz Kft. megkezdte a szilícium-karbid és kerámia anyagú részecskeszűrők égetéses tisztítását. A Nova-Busz Kft. budapesti telephelyén üzembe helyeztük azt a 10,5 kW maximális teljesítményű kemencét, melyben akár 60 cm átmérőjű, 70 cm hosszú részecskeszűrőket, vagy részecskeszűrő kazettákat lehetséges regenerálni. Ez a belső méret a kb. 400-450 kW teljesítményű motorokhoz alkalmazott egységek egyben tisztítását teszi lehetővé.

Vállaljuk gyártótól függetlenül a szilícium-karbid szűrőanyagú részecskeszűrők tisztítását, rövid (akár 1 munkanapos) határidővel, maximálisan 680x580 mm befoglaló méretig (csőcsatlakozók nélküli méretek!), akár 1300°C regenerációs hőmérsékletig.
Igény szerint a Nova-Busz Kft. szakemberei elvégzik a le- és felszerelés kényes műveletét, és a hőmérsékleti- és nyomásmérő szondák tisztítását is.

Részecskeszűrő tisztítás, regenerálás (szerelés nélkül): 45.000 Ft + ÁFA ártól
Részecskeszűrő le- illetve felszerelés: egyedi (járműtípustól függő) árajánlat alapján

TÖBB, MINT 1000 FÉLE

alkatrész raktárról!

A KÉSZLETRŐL ÉRDEKLŐDJÖN

telefonon vagy emailben!

+36 (1) 401-0774